7/ NAŘÍZENÍ VLÁDY 201/2010 Sb. O ZPŮSOBU EVIDENCE ÚRAZŮ, HLÁŠENÍ A ZASÍLÁNÍ ZÁZNAMU O ÚRAZU


   Dne 1. ledna 2011 vstoupilo v platnost NV 201/2010 Sb., které zrušilo dosud platné NV 494/2001 Sb. V novém NV najdete, kdy, komu a v jakých termínech vést, hlásit a zasílat záznamy o pracovních úrazech.
   Pracovní úraz se ohlásí bez zbytečného průtahu především Policii (pokud byl spáchán trestný čin), odborům (pokud je máme), příslušnému Inspektorátu práce a zdravotní pojišťovně, u které byl zaměstnanec pojištěn.
   Záznam o úrazu vyhotovuje zaměstnavatel úrazem postiženého zaměstnance neprodleně, nejpozději však do 5 pracovních dnů ode dne, kdy se o úrazu dozvěděl. Zaměstnavatel zašle záznam o úrazu za uplynulý kalendářní měsíc nejpozději do pátého dne následujícího měsíce především Policii (pokud byl spáchán trestný čin), odborům (pokud je máme), příslušnému Inspektorátu práce, zdravotní pojišťovně, u které byl zaměstnanec pojištěn a organizační jednotce příslušné pojišťovny, u které je zaměstnavatel pojištěn pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání.
   Novinkou je - byl-li zaměstnavatelem odeslán záznam o úrazu a následně se zaměstnavatel dozví o skutečnostech, které vedou ke změně v něm uvedených údajů, vyhotoví zaměstnavatel úrazem postiženého zaměstnance záznam o úrazu - hlášení změn.
   Tiskopis záznam o úrazu a záznam o úrazu - hlášení změn je možno předkládat na výše uvedené instituce písemně nebo v elektronické podobě. Vzory těchto tiskopisů jsou přílohou tohoto čísla informačního servisu v elektronické podobě.