7/ NAŘÍZENÍ VLÁDY 201/2010 Sb. O ZPŮSOBU EVIDENCE ÚRAZŮ, HLÁŠENÍ A ZASÍLÁNÍ ZÁZNAMU O ÚRAZU
Dne 1. ledna 2011 vstoupilo v platnost
NV 201/2010 Sb., které zrušilo dosud platné NV 494/2001 Sb. V novém NV najdete, kdy,
komu a v jakých termínech vést, hlásit a zasílat záznamy o pracovních úrazech.
Pracovní úraz se ohlásí bez zbytečného průtahu především
Policii (pokud byl spáchán trestný čin), odborům (pokud je máme), příslušnému
Inspektorátu práce a zdravotní pojišťovně, u které byl zaměstnanec pojištěn.
Záznam o úrazu vyhotovuje zaměstnavatel úrazem postiženého
zaměstnance neprodleně, nejpozději však do 5 pracovních dnů ode dne, kdy se o
úrazu dozvěděl. Zaměstnavatel zašle záznam o úrazu za uplynulý kalendářní
měsíc nejpozději do pátého dne následujícího měsíce především Policii
(pokud byl spáchán trestný čin), odborům (pokud je máme), příslušnému
Inspektorátu práce, zdravotní pojišťovně, u které byl zaměstnanec pojištěn a
organizační jednotce příslušné pojišťovny, u které je zaměstnavatel pojištěn
pro případ své odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání.
Novinkou je - byl-li zaměstnavatelem odeslán záznam o úrazu a následně
se zaměstnavatel dozví o skutečnostech, které vedou ke změně v něm uvedených
údajů, vyhotoví zaměstnavatel úrazem postiženého zaměstnance záznam o úrazu -
hlášení změn.
Tiskopis záznam o úrazu a záznam o úrazu - hlášení změn je možno
předkládat na výše uvedené instituce písemně nebo v elektronické podobě. Vzory těchto tiskopisů jsou
přílohou tohoto čísla informačního servisu v elektronické podobě.